امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

مشهدالرضا(ع)؛ میزبان گردهمایی روسای سازمان‌های ثبت اسناد و املاک کشور | موقوفات کشور تا پایان ۱۴۰۳ سنددار می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۳۲۶۷
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مشهدالرضا(ع)؛ میزبان گردهمایی روسای سازمان‌های ثبت اسناد و املاک کشور | موقوفات کشور تا پایان ۱۴۰۳ سنددار می‌شود
همایش سراسری روسای سازمان‌های ثبت اسناد و املاک کشور با مشارکت مدیران کل اوقاف و امور خیریه در استان‌ها، صبح امروز در تالار همایش‌های مجتمع فرهنگی میلاد در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همایش سراسری روسای سازمان‌های ثبت اسناد و املاک کشور با مشارکت مدیران کل اوقاف و امور خیریه در استان‌ها، صبح امروز با حضور آیت‌‎الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تالار همایش‌های مجتمع فرهنگی میلاد برگزار شد. در این رویداد دو روزه، کارگروه‌های ویژه مشورتی با حضور مشترک مدیران کل دو سازمان تشکیل می‌شود.

ارتقای بهره‌وری، راهبرد ویژه سازمان اوقاف

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ابتدای این مراسم با تأکید بر اینکه حفظ، نگهداری و ارتقای بهره‌وری در موقوفات مهم‌ترین راهبرد این سازمان است، اظهار کرد: ۲.۵برابر موقوفات پیش از انقلاب، پس از انقلاب وقف شده است و از این حیث، به جرئت می‌توان گفت که جلب نظر مردم و تشویق همگانی به وقف در گرو سلامت عمل و تلاش ما به حفظ، نگهداری و ارتقای بهره‌وری موقوفات است. اگر واقفان آگاه باشند که متولیان تا چه حد برای حفظ العین و ارتقای بهره‌وری موقوفات تلاش دارند، به یقین اصل جریان موردحمایت قرار خواهد گرفت و این امور است که ویترین و آینه صداقت و حسن عمل ما محسوب می‌شود.

وی افزود: قدرت عمل سازمان وقف امروزه بسیار محدودتر از سایر نهادهاست، زیرا ما مکلفیم هدف واقف را به سرانجام برسانیم و بر همین اساس، در سال گذشته بخش غالب از درآمد‌های موقوفات به ارزش بیش از دو هزار میلیارد تومان متمرکز بر امور خاص موردنظر واقفان بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: سازمان حتی در اجاره دادن عرصه و اعیان موقوفات نیز معذوریت دارد و این فقط در گرو تأمین انگیزه وقف یا کسب رضایت مستقیم از واقف زنده است، به‌طور مثال، در استان البرز پس از وقف یک باغ میوه و تحصیل درآمد‌های آن برای امور موردنظر واقف، مطالعات ما حکایت از ارتقای بهره‌وری این باغ با ایجاد یک واحد صنعتی تولید لوازم الکترونیکی داشت، اما اجرای طرح را منوط به جلب رضایت واقف دانستیم و بر همین اساس، وارد مذاکره و مفاهمه با واقف شدیم تا امروزه کار به جایی برسد که با ایجاد این کارخانه، درآمد‌های وقفیه برای امور موردنظر واقف چندین برابر شود.

وی ادامه داد: رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه آن است که موقوفات متمرکز بر گره‌گشایی از مردم و مشکلات کشور باشد. درآمد‌های وقفی می‌تواند در عرصه‌های دانش‌بنیان پتروشیمی و علوم نوین به کار گرفته شود و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه ثبت و بهره‌برداری از معادن، مسکن، راه، اقتصاد دریاپایه و انرژی‌های تجدیدپذیر، یاریگر واقفان باشد.

ثبت سند کامل موقوفات کشور تا پایان ۱۴۰۳

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ۱۵۰ درصد رشد آمار ره‌گیری و ثبت سند املاک وقفی در سرتاسر کشور خبر داد و تصریح کرد: تا پیش از این، آمار بزه‌دیدگی‌ها در عرصه املاک موقوفه بسیار زیاد بود، زیرا اینجا شاهد عدم تثبیت مالکیت بودیم، اما امروزه به لطف خدا کمتر پرونده‌ای در محاکم قضایی بلاتکلیف باقی مانده و این نشان می‌دهد که کاداس و حدنگاری تا چه حد می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی تأکید کرد: چشم‌انداز ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۳ دیگر هیچ موقوفه بدون سند و ثبت‌نشده‌ای در کشور وجود نداشته باشد، زیرا هدف اساسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این است که از منازعات احتمالی در آینده جلوگیری شود. علاوه بر این، پیشنهاد ما هم این است که تفاهم‌نامه جامعی میان دو سازمان انعقاد پیدا کند و در نتیجه، محصولات جدید شرکت‌های دانش‌بنیان در امور علائم تجاری و کسب مجوز‌های ثبتی موردحمایت ویژه قرار بگیرند.

در حاشیه این همایش، تفاهم‌نامه جامع همکاری میان سازمان اوقاف و امور خیریه با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به امضای مدیران دو طرف رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->